Forum

Kommentarer til »Hvordan formerer man husløg?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan formerer man husløg? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 20. august 2005 kl. 11.58

I ''Hendes Verden'', nr 33 fra d. 15 august er der en artikel om husløg.

I bladet står der om blomstring:
" I juli skyder stive blomsterstængler op af bladrosetterne og udvikler smukke stjerneblomster i hvid, rød, rosa eller gult. Når en bladroset er afblomstret, visner den, men indimellem har den skudt afløbere og på den måde spredes husløg"

Der er i øvrigt mange sjove ideer til hvordan man kan dekorere med husløg i sin have.

med venlig hilsen
Winnie

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 22. august 2005 kl. 20.06

Almindeligvis plejer et husløg – alt efter type – at sætte børn i verden inden blomstring for at sikre artens overlevelse. Børnene kan sidde under de underste blade eller på udløbere.

Husk at nogle typer husløg ikke er vinterfaste, men skal ind om vinteren.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bitte, 23. august 2005 kl. 8.58

Jeg har husløg i vindueskarmen i en potte. Bare en eknekt "roset" Formeringen er overvældende. Fra denne ene plante har jeg udplantet adskillige "børn" i min have. Efterhånden dækker de et pænt stykke,og de formerer sig fortsat.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne, 23. august 2005 kl. 10.00

Bladstiklinger er også en mulighed – det har lykkedes for mig en del gange efterhånden :)

Du får mange husløg ud af en enkelt "top" :)

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michal Jensen, 31. juli 2008 kl. 21.46

Er der nogen der kenner nogen hjemme side hvor man kan købe div hus løg har selv ca 7 arter kan se der er rigtig mangen i nu som jeg ikke har

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 31. juli 2008 kl. 22.13

Hej Michal
Er ikke stødt på nogle på nettet, men prøv at lede efter plantemarkeder i din egn, her vil der normalt være husløg til salg til rimelige priser – og du kan måske få kontakt med andre, der har mange husløg.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Kallestrup, 31. maj 2009 kl. 19.50

Den tørre blomsterstand har jeg med held smuldret på såjord om efteråret, ladet det stå og passe sig selv i drivhuset, der var allerede begyndende spiring om efteråret, det gav en hel måtte af husløg

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Kallestrup, 31. maj 2009 kl. 19.50

Den tørre blomsterstand har jeg med held smuldret på såjord om efteråret, ladet det stå og passe sig selv i drivhuset, der var allerede begyndende spiring om efteråret, det gav en hel måtte af husløg

Nyt svar til emnet »Hvordan formerer man husløg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan formerer man husløg?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider