Forum

Kommentarer til »Vil naboens nyplantede birketræ påvirke mit staudebed?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Vil naboens nyplantede birketræ påvirke mit staudebed? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carsten Rud, 7. september 2005 kl. 11.11

Husk lige at der er fastlagt helt klare regler i hegnsloven med hensyn til højde for beplantning imod skel

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Overgaard, 27. maj 2007 kl. 23.24

Trær plantet tæt på skel. Det ligger helt klart at enhver bevoksning der med sine grene/frugter rager ind over dit skel må du skære bort i skellinien. Ellers råder naboen jo over dit areal hvad angår sollys. Naboen vil sikkert ikke finde sit træ særligt attraktiv når halvdelen der rager over tildig er skåret bort. Træet vil samtidig vokse sig skævt over til dig idet bladene rækker efter lyset for at udnytte fotosyntesen bedst muligt. Jeg tror naboen foretrækker en anden placering.

Med venlig hilsen Jørgen Overgaard

Nyt svar til emnet »Vil naboens nyplantede birketræ påvirke mit staudebed?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Vil naboens nyplantede birketræ påvirke mit staudebed?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider