Forum

Kommentarer til »Kan man så frø fra en afblomsteret syrisk rose?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan man så frø fra en afblomsteret syrisk rose? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else Johnsen, 21. marts 2003 kl. 11.31

Det er meget nemt at så frø fra syrisk rose, her i foråret tager det ca. 14 dage før man kan se de små planter.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne, 1. april 2006 kl. 15.11

Jeg har prøvet at så frø af denne plante, Jeg tog de udtørrede blomster hovederne af her i marts måned, uden at vide hvad det var for en plante, jeg fik senere at vide at det er Hibiscus (udendørs)
Frøene er sået i tomme toilet ruller, 2 frø i hver og med så/prickle jord. Nu har jeg 8 små fine planter som jeg er spændt på hvad der vil ske med ude i fremtiden.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 2. april 2006 kl. 16.20

Hej Susanne

Har du flere frø fra Syrisk Rose og vil du bytte? så kig på min hjemmeside www.helleshave.dk og se om jeg har noget du kan bruge.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elise Warner, 3. april 2006 kl. 15.33

Hej susanne
du kan også så frøene fra syrisk rose udendørs. jeg prøvede det et år. såedede dem under moderplanten (så jeg kunne huske hvor de var) og næste år stod de små planter der. sjovt!

Elise

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne, 3. april 2006 kl. 17.10

Hej Elise.

Nu har jeg plantet de første små planter over i potter og planen er at de skal op i drivhuset (i min kolonihave) inden længe. Hvordan skal de så behandles, skal de "nippes/klippes? Og hvornår begynder de at blomstre. Næste år måske?

Susanne.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elise Warner, 4. april 2006 kl. 11.34

Hej susanne
jeg har bare flyttet mine planter til blivestedet året efter og hverken klippet eller nippet.så former de sig selv til små buske. en i halvskygge og en i sol. den i sol bliver størst.så din ide med drivhus er nok rigtig god. mine gav først blomster 2 år efter såning. vokser ikke så hurtigt, men sjovt at lave sine egne planter. moderplanten var 2 m høj, så der er lidt at glæde sig til. Rigtig go fornøjelse til dig!

Elise

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 4. april 2006 kl. 12.41

Hej Elise

Susanne har ikke flere frø af Syrisk Rose, har du? og vil du bytte? Eller er der andre der har?

Hilsen Helle, www.helleshave.dk

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elise Warner, 5. april 2006 kl. 9.15

Hej helle
nej jeg har desværre ikke flere frø fra syrisk rose. Det er 3 år siden jeg såede dem så de er væk. Ellers en sjov ide med at bytte!

Elise

Nyt svar til emnet »Kan man så frø fra en afblomsteret syrisk rose?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan man så frø fra en afblomsteret syrisk rose?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider