Forum

Kommentarer til »Er der alligevel oxalsyre i newzealandsk spinat?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er der alligevel oxalsyre i newzealandsk spinat? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 14. oktober 2005 kl. 17.53

Hvis du har new zealandsk spinat i haven stadigvæk, kan du så ikke gå ud og smage på den og prøve at vurdere om der er oxalsyre i den. Det ser nemlig ud til, at der er helt forskellig opfattelse af det i dansk havelitteratur og australsk faglitteratur.

Måske er der også forskel i sorter.Så smag og kom med din vurdering og gerne med oplysning om sort.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Zachariassen, 19. oktober 2005 kl. 21.20

Jeg har for første gang i år dyrket new zealandsk spinat i haven, og har undret mig over at den skulle være fri for oxalsyre, da jeg oplever den samme ''belægnings-fornemmelse'' på tænderne som når jeg spiser alm. spinat. Sorten jeg har dyrket hedder tetragonia tetragonoides – i flg. frøposen.

Nyt svar til emnet »Er der alligevel oxalsyre i newzealandsk spinat?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er der alligevel oxalsyre i newzealandsk spinat?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider