Forum

Kommentarer til »Valg af stikkelsbærsort«

På denne side finder du kommentarer til teksten Valg af stikkelsbærsort. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Halla Jónsdóttir, 8. april 2003 kl. 1.31

Invicta er god i Island, gul og röd Hinnomakki er ogsa ok

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carsten Rud, 9. april 2003 kl. 12.32

Stikkelsbærdræber er en underlig ting.

Tidligere boede jeg på sjællands fede lerjord, mine buske stod på marken i sol og vind her var altid stikkelsbærdræber.

Nu bor jeg på på kanten til en mose og på mit vandlidene mosestykke under store gamle piletræer hvor mine stikkesbær vokser har jeg aldrig set svampesygdommen.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 18. oktober 2007 kl. 9.48

Hvor kan man købe de andre stikkelsbær sorter, altså dem der ikke er invicta eller hinnomaki?

Jeg vil utrolig gerne have fat i nogen af de velsmagende sorter, men hvor?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 19. oktober 2007 kl. 17.48

Hej Johanne
Det er utrolig vanskeligt at diskutere smag – så derfor er du næsten nødt til at prøve dig frem. Jeg anbefaler mange gange en af de gamle sorter, Worchesterberry, som nogle siger er en krydsning mellem solbær og stikkelsbær. I hvert fald bliver der virkelig gode, røde bær på den og fordelen synes jeg, er at den har op til 2 måneders spiseperiode, hvor bærrene bare hænger på busken og kan spises, når du kommer forbi.

www.de-gamle-sorter.dk

Nyt svar til emnet »Valg af stikkelsbærsort«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Valg af stikkelsbærsort«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider