Forum

Kommentarer til »Hvordan kan jeg overvintre min Flittig Lise?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan kan jeg overvintre min Flittig Lise? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Vang, 8. april 2003 kl. 10.36

Da jer meget Flittig-Lise interesseret
fandt jeg dette og er nu interesseret i hvilken tid på året disse stiklinger bedst tages.

mv

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 28. juli 2004 kl. 8.57

Kære Margit. Jeg kan ikke se om du har fået svar, men jeg mener at du sagtens kan tage en stikling nu (juli måned). Sæt den i vand og efter nogle uger har stiklingen fået rødder så du kan sætte dem i jord i en lille potte. Fjern forsigtigt blomsterknopperne i starten – der er ingen grund til at bruge krafterne herpå – det er vigtigere at den sætter gode rødder. Lad den overvintre i en en lidt kølig vindueskarm.

MVH Bente Juul Munk

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ellen Obel, 29. august 2008 kl. 10.52

Jeg har altid flitigliser i et bed mod sydøst.i år er de mørkerøde,men har fået brune pletter på bladene det ligner rust,er der nogen der ved hvad det er eller hvad det kommer af.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martina Grøndahl, 10. august 2009 kl. 16.14

Har sået nogle citronsten som nu er en 10 cm høj "plante". Hvordan plejer og passer jeg den?

MVH Martina Grøndahl

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Vang, 10. august 2009 kl. 20.03

Der er godt nok Turbo på her. Jeg spurgte om Flittig Liser i 2003 og fik en mail om det i dag. ;-) – 10. august 2009.

I mellemtiden har jeg om efteåret inden der kom frost haft "klasket" nogle stilkinger op i lidt vand i et brunt medicinglas. De har så stået i vindueskarmen i køkkenet til nogen irritation, men da jeg så, at der var masser af rødder. skilte jeg dem ad og puttede dem i små potter med lidt jord. De blev rigtig flotte i løbet af sommeren. Så det er ikke altid, man skal spekulere så meget på, hvad man skal gøre.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 5. november 2009 kl. 14.39

Margit Vang – Turbo eller ej – godt at du fik dine stiklinger og sidenhen flotte planter. Jeg er bange for jeg kun så din dato – ikke årstallet.

Ellen Obel – jeg undlade at svare dig idet jeg håber at du har fundet svaret i det forløbne år.

Og sidst – Martina Grøndahl. Kontakt hellere Espergærde for svaret.

Nyt svar til emnet »Hvordan kan jeg overvintre min Flittig Lise?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan kan jeg overvintre min Flittig Lise?«

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider