Hvordan kan jeg overvintre min Flittig Lise?

Hvordan kan jeg overvintre min Flittig Lise, så den kan udsættes igen til næste år?

Med venlig hilsen
Sabine, september 2002

Svar

Flittig Lise tåler absolut ingen frost, så første problem er at finde et sted med helst en 8–10 grader. For meget varme uden lys giver lange, ranglede, lyse, skrøbelige skud.

Skynd dig at tage stiklinger af moderplanten og sæt dem i en vindueskarm nu. Pluk alle blomsterknopper af stiklingerne og brug indkøbt priklejord. Det skulle egentlig hellere have været for en måned siden.

Når moderplanten til vinter ser rigtig kedelig ud, kan du skære den kraftigt tilbage. Kan det trækkes til januar/februar vil den hurtigt skyde sammen med det stigende lysniveau.

Med venlig hilsen
Winnie Poulsen
Væver

Kommentarer

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan kan jeg overvintre min Flittig Lise?