Forum

Kommentarer til »Hvordan opbevares jordskokker og rødbeder?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan opbevares jordskokker og rødbeder? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Madsen, 3. maj 2006 kl. 21.19

Vil meget gerne have nogle jordskokker i min have, men hvor køber jeg dem henne?

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 4. maj 2006 kl. 10.18

Måske kommer der nogle tilbud her fra nogle haveejere.

Ellers er der på Landsforeningen Praktisk Økologis netsted i forum et emne med Gode sorter af jordskokker. Her er der en, som tilbyder jordskokker til salg.

www.oekologi.dk/forum/17.html

Ellers spørg i din omgangskreds – hvis nogen har jordskokker, kan de sikkert finde en håndfuld til dig. De er begyndt at spire og danne rødder i jorden, men kan stadig flyttes. Men det haster.

Ellers spørg i din omgangskreds – hvis nogen har jordskokker, kan de sikkert finde en håndfuld til dig. De er begyndt at spire og danne rødder i jorden, men kan stadig flyttes. Men det haster.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Jessen, 5. december 2016 kl. 13.21

Hvis jeg graver jordskokkerne op, skal jeg så vaske dem, eller er det bedre at lade jorden sidde på?

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 5. december 2016 kl. 16.38

Man skal aldrig vaske grønsager, som skal opbevares i lang tid. Kun til kortere opbevaring i køleskabet.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 5. december 2016 kl. 19.29

Men hvis jordskokkerne kan blive i jorden, til kort før de skal bruges, er det klart den nemmeste opbevaring.
Velbekomme

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Jessen, 5. december 2016 kl. 20.08

Mange tak.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 6. december 2016 kl. 8.23

rødbeder skal opbevares frostfrit evt. i fugtigt sand eller grus

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 6. december 2016 kl. 13.59

Rødbeder kan også opbevares i en åben kule.

www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/hoest_og_opbevaring/1298.html

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 7. december 2016 kl. 9.42

Jeg graver først jordskokker op, når jeg skal bruge dem, og graver så op til en uge eller to, foruden dem jeg giver væk.
Jeg er i gang med et forsøg med at lade jordskokker opbevare i en spand med grus. Den opbevares i drivhuset, og får dermed frost af og til. Nu lader jeg den stå til foråret, eller til jorden fryser, så jeg ikke kan grave friske op.
Jordskokker opbevaret i sand i kælderhalsen sammen med gulerødder, rødbeder og andre rodfrugter, bliver slatne efter kort tid.
Rødbeder holder sig fint i en kasse med sand. Vi bruger de sidste i april/maj. Vi opbevarede nogle uopgravet, men dækket under blade. Det gik fint, men er unødvendigt, når de holder sig så godt i kælderhalsen (frostfri).

Nyt svar til emnet »Hvordan opbevares jordskokker og rødbeder?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan opbevares jordskokker og rødbeder?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider