Forum

Kommentarer til »Grønkål«

På denne side finder du kommentarer til teksten Grønkål. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holst, 8. maj 2006 kl. 12.08

Jeg har nogle grønkål der har stået fra sidste år. de har sat nye blade, og ser ud til at trives. Er de flerårige.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 8. maj 2006 kl. 15.59

De vil sikkert gå i blomst i løbet af kort tid. Jeg har dog et år haft et par grønkålsplanter, som var sået sent, havde stået lidt dårligt og derfor ikke var blevet så store. De gik ikke blomst, da det blev forår.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Johansen, 22. oktober 2006 kl. 17.12

Et godt råd til at begrænselarver i grønkålen er at opsætte nogle mejsekasser i haven.

Vores musvitter holder kålen stort set fri for kållarver. Jeg har selv set hvor hurtige de er til at finde dem!

– Billigt, (kun vildtfugleblanding og/eller mejsekugler om vinteren (Det benytter vi alligevel)) biologisk og effektivt!

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Johansen, 22. oktober 2006 kl. 17.13

Et godt råd til at begrænse larver i grønkålen er at opsætte nogle mejsekasser i haven.

Vores musvitter holder kålen stort set fri for kållarver. Jeg har selv set hvor hurtige de er til at finde dem!

– Billigt, (kun vildtfugleblanding og/eller mejsekugler om vinteren (Det benytter vi alligevel)) biologisk og effektivt!

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Regitze Willemoës, 3. februar 2009 kl. 21.12

Og kan man ikke spise al sin grønkål selv, står det øverst på listen over hønselivretter.

det er et smukt syn at se en flok høns begrave sig i en grønkålskost en bleg og vitaminfattig vinterdag:)

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla, 16. maj 2009 kl. 14.22

Skal grønkål sås i skygge el. sol? hvordan høster man den? Skal de hives op ligesom rabarber eller skæres af ved fx roden?

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Johansen, 17. maj 2009 kl. 14.02

Camilla!

Gerne i sol, men tåler lidt halvskygge.

Bræk de blade du skal bruge af, gerne nedefra på stammen.

Lad endelig resten sidde, grønkål kan stå på roden gennem hele vinteren.

Nyt svar til emnet »Grønkål«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Grønkål«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider