Forum

Kommentarer til »Dagliljer«

På denne side finder du kommentarer til teksten Dagliljer. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anni Sørensen, 25. maj 2006 kl. 22.11

Hej...

Vil bare lige sige at jeg med stort held har taget et stort stykke af en daglilje og flyttet til en anden have... den står året efter flytningen med mange flotte knopper/blomster... (så den kan somme tider godt lide at blive flyttet...)

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maja, 27. juni 2006 kl. 13.34

Jeg har også brutalt gravet en gammel gul daglilje op i efteråret og fordelt den i seks mindre stykker rundt i bedene, og de blomstrer alle sammen allerede overdådigt.

Nogle gange er det godt ikke at vide for meget om ens gamle landbohave på forhånd.

Men jeg må indrømme at jeg er tilpas meget en plantesnob til at jeg sætter meget større pris på planten efter at have læst at den er gammel og at Camilla Plum er vild med den. Min første indskydelse var faktisk at kassere den fordi den var så utroligt anmasende gul, og jeg drømte jo om et florlet, yndigt blå-violet bed. Men da intet af det jeg såede kom op overgav jeg mig. Heldigvis.

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 22. september 2008 kl. 21.14

Jeg har blåøje mellem mine små gule dagliljer...

Og får kommentaren fra selv garvede plantefolk: Neeej, har du blå dagliljer...

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 26. februar 2009 kl. 10.15

Jeg vil gerne have nogle mørke dagliljer i min have, så er der nogen der ved, om der er et sted her i midtjylland hvor udvalget er lidt større?

Jeg synes det er for dyrt at købe på nettet.

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 28. februar 2009 kl. 3.06

På nettet finder man da ellers ofte de gode tilbud synes jeg!

Mvh Eivin (^_^)

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Damgaard, 5. april 2009 kl. 1.11

Er der nogen som ved, hvor man kan købe Hemerocallis Starling. Den er meget mørk og flot.

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Damgaard, 22. maj 2009 kl. 13.09

Jeg søger også efter dagliljen "Starling" – Planteskolen kan ikke skaffe den – men måske er der nogen der ved, hvor den kan købes.

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tanja Hansen, 14. juni 2009 kl. 22.16

Dejligt at høre, at nogle har held med at flytte dagliljer. Mine blev ikke glade for det. De nægter på andet år at komme med så meget som én eneste blomst.

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 14. juni 2009 kl. 22.33

Måske er det fordi de er plantet for dybt?

Jeg har prøvet at flytte iris, plante dem for dybt. Året efter kom der 1 blomst. Om efteråret løftede jeg den højere med en greb, og i løbet af de næste to år kom der først 50–60 og derefer mange hundrede blomster.

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bella Marckmann, 22. juni 2009 kl. 11.48

Har tit undret mig over, hvorfor så mange mennesker ikke kan lide gul i haven?

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anita Kleffel, 30. juni 2013 kl. 12.17

Hej
Jeg ved godt at de tidligere notater er gamle, men Starling har jeg, og der findes også dagliljer er er blå/lavendel nu om dage. Dog findes de ikke i helt blå endnu, men det kommer. Der findes et utal af dagliljer og jeg har selv ca. 900 forskellige af nyere dato, og det er en sand fryd at gå gennem rækkerne nu hvor de lige skal til at blomstre. Dagliljer er meget taknemmelige at dyrke og de kan spises. knopperne smager lidt nødeagtigt med en lidt skarp eftersmag af pebber. Den der hedder Citrona er den der dyrkes i Kina, og den er nem at finde her i landet og den giver et stort udbytte af blomster og knopper hvis man er til den som grøntsag. Prøv at søge på nettet på hemerocallis så kan i se hvor mange forskellige billeder der kommer op for der findes over 60.000 registrede dagliljer nu og så alle dem der ikke er regstreret, så der er noget at vælge imellem. De er nemme at sende rundt om i verden, og jeg har købt alle mine på auktioner i udlandet og det er ikke noget problem at sende dem, da de kan sendes barrodedet over hele verden uden at tage skade ( de er utrolig hårfør)

Nyt svar til emnet »Dagliljer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Dagliljer«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider