Forum

Kommentarer til »Kan jeg få et permanent studenternellikebed?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan jeg få et permanent studenternellikebed? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 28. maj 2006 kl. 18.55

På den landejendom vi tilflyttede for 2 år siden,opdagede jeg tilfældigt studenternelliker i mindre mængder i den tilhørende brakmark.Nogle er hentet ind i haven hvor de blomstrer og sætter frø så det er en lyst.Når de er på retur og har mange frø går jeg bare rundt og ryster planterne hist og pist og det ser ud til at gå fint.Ihvertfald får jeg overvældende mange nye planter og overskud af frø.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 28. maj 2006 kl. 22.13

Kære Trille

Jeg vil sige ja til, at du kan få et permanent bed af studenternellike.

Du skal i foråret kun fjerne de store, absolut visne rankler og ellers lade det – på det tidspunkt- rodede og tilsyneladende visne bed være. Så skyder nogle af rodstiklingene op med nye skud – måske dem, der er trykket ned af regn og tyngde året før. – Bedet kan på den måde vandre lidt, ofte i retning mod solen, eller i den retning, hvor de bliver trykket ned.

Du kan samtidig lade nogle så sig selv. Men jeg husker et år, hvor jeg ikke ville have de 2-farvede og systematisk fjernede blomsten af dem, men de kom alligevel året efter.

Vild nellike breder sig jo også på den måde.

Nyt svar til emnet »Kan jeg få et permanent studenternellikebed?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan jeg få et permanent studenternellikebed?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider