Kan jeg få et permanent studenternellikebed?

Jens Thejsen skriver, at man kan have et permanent studenternellikebed, hvis man ikke plukker for voldsomt. Jeg har sået studenternellikerne sidste år med frø fra Dæhnfeldt, og de blomstrer flot i år – men det siges, at disse frø ikke er fertile, og hvis det er rigtigt, kommer der jo ikke nogle næste år.

Med venlig hilsen
Trille Tørnqvist, juni 2002

Svar

Studenternellike, Dianthus barbatus, er en selvstændig, 2-årig nellikeart, som kan formere sig selv ved frø. Om Dæhnfeldts frø ikke er fertile, ved jeg ikke, men prøv, om de sår sig selv. Hvis ikke, kan du jo kontakte Dæhnfeldt.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan jeg få et permanent studenternellikebed?