Forum

Kommentarer til »Hvordan bekæmper jeg bladlus på roser?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan bekæmper jeg bladlus på roser? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Krapper, 30. maj 2006 kl. 11.03

Jeg har gennem flere år sat hvidløg omkring roserne om efteråret og nogle steder brugt persille som bunddække. Det giver dufte, som bladlusene ikke kan lide. Hvidløgene ligner tynde porrer, når de vokser op om foråret, men de kan bare klippes af – duften virker alligevel og generer ikke os mennesker.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper T, 30. maj 2006 kl. 18.44

Har før hørt om folk, der har brugt hvidløg som afskrækker... for os har det ikke hjulpet (har måske holdt vampyrer fra døren; men bladlusende nyder stadigt roserne).

Hvor tæt sætter du løgene?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Krapper, 6. juni 2006 kl. 14.42

Roserne står med 40 cms mellemrum. Hvidløgene stikker jeg ned i disse mellemrum. Måske virker de bedst, når de får klippet bladene af her i maj/juni, for så dufter de stærkere. Vigtigst af alt er det, at roserne ikke står for varmt og i læ. Det må godt blæse lidt omkring dem, så luften ikke står stille. I et andet bed har jeg persille mellem roserne. Det skulle også virke afskrækkende på lus.

(Og selvfølgelig ved jeg jo ikke, om det er disse sager, der holder lusene væk.)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 6. juni 2006 kl. 22.09

Man kan få nogle nyttedyr som kan tage dem

ex mariehøns

Nyt svar til emnet »Hvordan bekæmper jeg bladlus på roser?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan bekæmper jeg bladlus på roser?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider