Forum

Kommentarer til »Hvad er det for tykke hvide larver jeg har fundet i flisbunken?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad er det for tykke hvide larver jeg har fundet i flisbunken? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Petersen, 19. april 2003 kl. 20.44

Hej.

Hvis de de larver er så store som du beskriver,er det mugligvis næsehornsbillens larve.Det er for nuværende Danmarks største bille,og ikke særlig almindelig.Larven lever hele sit liv i bunker af flis,savsmuld,halvrådden halm o.lig.Den er fuldstændig uskadelig,så hvis du har mulighed for at lade dem være i fred,kan du en lun aften omkring Sc.Hans opleve at se og høre disse store biller flyve på parringsudflugt.Det er en fasinerende oplevelse.

M.V.H.Hans Petersen.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Jacob Hansen, 20. april 2003 kl. 22.42

Hej
Efter tippet fra Hans Petersen har jeg gravet flisbunken igennem og fundet >75 larver, samt både pubber af larverne og biller med horn så der er ganske rigtigt tale om næsehornsbiller. Vi har efterladt en god bunke flis til larverne og glæder os til at se resultatet til sct. Hans
Mvh
Jens Jacob Hansen

Nyt svar til emnet »Hvad er det for tykke hvide larver jeg har fundet i flisbunken?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad er det for tykke hvide larver jeg har fundet i flisbunken?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider