Forum

Kommentarer til »Hvad er der galt med mine hortensia?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad er der galt med mine hortensia? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stine Bang, 26. juni 2006 kl. 20.47

Jeg har forstået at man kan ændre blomsterfarven på både hortensia, blåregn og rorodendron ved at ændre jordens ph-værdi. 6–7 giver rosa blomster, 5–5,8 giver blå blomster.

Men hvordan ændrer man jordens surhed? Det er vel ikke nok at vande med noget surt/basisk?

Måske I tror jeg er vanvittig, men jeg har en rododendron på ca 60 år og så stor som en anhænger på en lastbil, men jeg synes farven er blevet mere og mere rosa med årene og ville gerne gøre den blålig (som jeg synes en rorodendron bør være!). Er det muligt?

På forhånd tak!

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sunrid Johansen, 7. juli 2007 kl. 10.26

Jeg er helt ny i haver. For 3 år siden købte vi en kolonohave og jeg skulle lære at skille skidt fra kanel. Jeg plantede 3 Havehortensia sidste sommer, og de er kommet igen i år, men de står kun med meget fine grønne blade, men ikke en blomst. De er plantet i spagnum og de har fået meget vand og blev gødet i foråret. Hvorfor blomstrer de ikke?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 7. juli 2007 kl. 11.32

Har du klippede de visne blomster af sidste efterår?. Hvis du har, er det derfor. De visne blomster SKAL blive på indtil du kan se de små nye skud om foråret, og derefter kan du beskære dem.

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Hvad er der galt med mine hortensia?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad er der galt med mine hortensia?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider