Forum

Kommentarer til »Er det normalt med tyve hoveder på en solsikke?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er det normalt med tyve hoveder på en solsikke? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Matthiesen, 31. juli 2006 kl. 12.53

Hej Hans Nielsen

Vi har fået en solsikke med over 50 hoveder på. Ved hvert blad der skyder kommer der en blomst i krydset. Vi har heller ikke selv sået den. Den er kommet fra det fuglefrø vi fodrede fuglene med i vinter. Det må da være specielt at have sådan en solsikke, vi har i hvert fald aldrig set det før.

Mvh. Eva Matthiesen

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 31. juli 2006 kl. 16.50

Hej Eva

Det har jeg aldrig set før, det må være meget flot. Hvis jeg var dig, ville jeg tage en masse frø af planten, år, for at se om du kan få så flotte solsikke igen til næste år.

Helle – www.helleshave.dk

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mille, 2. september 2006 kl. 13.30

Heeej, Det er Da En Hvid Løgn. Til grin,
ejh, den er skam Go nok, Haha

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Toftgaard, 30. juli 2008 kl. 20.31

Hej. Jeg har lige fået kolonihavehus med en dejlig have til. Det eneste der mangler er solsikker. Jeg ved ikke ret meget om hvornår på året man skal plante dem og om der er et sted i haven det er bedst. Kan du hjælpe mig med dette. Mvh Anja Toftgaard

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 31. juli 2008 kl. 13.52

Hej Anja

Du må væbne dig med tålmodighed = glæde dig til foråret og solsikker i sommeren 2009.

Solsikker startes bedst fra frø om foråret efter at risikoen for nattefrost er ovre. Du kan få mange forskellige størrelser, farver og med alt fra 1 enkelt blomst på hver plante til mangeblomstrede.

Der er ofte meget at vælge imellem på frøstativerne (og ellers er der ihvertfald, hvis du søger frøforhandlere på nettet!)

Udplantningsplanter af solsikke er ofte det man kalder pottegroede – dvs de har nået deres maksimale rodudvikling, størrelse og blomstrer, så de er fristende at købe. De vil kun sjældent kunne klare omplantning til havejord.

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Er det normalt med tyve hoveder på en solsikke?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er det normalt med tyve hoveder på en solsikke?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider