Forum

Kommentarer til »Bliver hybenroser tætte igen, hvis de beskæres?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Bliver hybenroser tætte igen, hvis de beskæres? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gerda Pedersen, 12. august 2006 kl. 14.24

Kan hybenroser holdes nede så de ikke bliver så høje og alligevel blomstrer flot.

Jeg har et stort bed med hybenroser det er ikke de rynkebladede, jeg ved ikke hvad de hedder, men de har lyserøde blomster og frugterne er ca. 1,5 cm. i diameter. De får masser af sol og lys. De blev klippet ned til ca, 30 cm. i april måned, og de er allerede ca, 1 m høje nu, men de blomstrede ikke så meget i sommer. Jeg ved godt at de først blomstrer på andet års skud. Kan de holdes nede så de ikke bliver mere end ca. 70 cm. høje. Hvis det kan lade sig gøre, hvornår og hvordan skal de så klippes.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 12. august 2006 kl. 17.56

Hej Gerda.

Du kan ''toppe'' (dvs.klippe) de nye sommerskud i den højde,du ønsker, så vil de danne sideskud og derved blive tættere. Når du gør det i løbet af sommeren, vil de nå at danne blomsterknopper alligevel.

Hvis du vil have en rose med røde hyben,rosa blomster og ildrøde høstfarver og ikke højere end 60cm, er rosa nitida ''Kebu'' en mulighed. Den stikker ikke, men breder sig lidt ved rodskud.

Hilsen Anne Marie

Nyt svar til emnet »Bliver hybenroser tætte igen, hvis de beskæres?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Bliver hybenroser tætte igen, hvis de beskæres?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider