Forum

Kommentarer til »Skal tobakspibeplanten skæres ned om efteråret?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Skal tobakspibeplanten skæres ned om efteråret? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else Marie Zederkof, 4. september 2006 kl. 10.59

Tobakspibeplante som dekorationsmateriale.

Når bladene er faldet, benytter jeg hvert år stænglerne til forskellige dekorationer – til advendtskranse eller dørdekorationer.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Poulsen, 8. juni 2020 kl. 18.55

Lad den ikke klatre op i et træ, som man ønsker skal overleve! Den fejl har jeg begået, så nu har den næsten kvalt en Catalpa og har nået en højde på 6-7meter.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 8. juni 2020 kl. 21.32

Løses meget nemt og på samme måde som med de store klematis hvor blomster og løv sidder så højt, at man ikke har glæde af det og træet måske lider under det: Klip med ørnenæb lidt over jorden.

At klippe en tobakspibeplante ned hvert efterår er vandalisme og man bør i stedet købe sig en lille / mindre klatre plante

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 8. juni 2020 kl. 21.51

Tom.

Er der ikke også noget med at den skal have en hvis alder /størrelse for at sætte blomster?

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 9. juni 2020 kl. 22.12

@Søren

Jo, men jeg husker ikke hvor gammel vores var før vi fandt de første piber :)
I det hele taget opfatter jeg planten som en langsom starter, men meget grovillig når den bliver "voksen" - vores dækker næsten en stor gammel døende rødtjørn og rodskud er ved at kvæle nogle mega store hosta - men vi er vilde med den tobakspibeplante!

Jeg har også høstet frøstande, men endnu ikke fået taget mig sammen til at prøve frøformering. Så vidt jeg husker er det noget med spiretemperatur på 25 - 30 grader i ret lang tid.

Har lige været involveret i formering af Mammut-træ og det var jeg ikke ret god til - 3 levende planter ud af 40 stiklinger :(

For mange projekter pt :)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Skovrup, 5. november 2022 kl. 12.52

Ja vi er efter den og klipper vores hvert år ellers æder den vores store vandgran, den har ædt en Gran som nu er hel død, og bliver brugt som klatrestativ. Jeg overvejer at skære den helt ned, men det vil manden ikke såee jeg fortsætter med beskæringen.

Nyt svar til emnet »Skal tobakspibeplanten skæres ned om efteråret?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Skal tobakspibeplanten skæres ned om efteråret?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider