Forum

Kommentarer til »Lungeurt«

På denne side finder du kommentarer til teksten Lungeurt. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M., 19. maj 2003 kl. 7.56

Himmelblå Lungeurt er totalfredet i Danmark og Hhvidplettet Lungeurt meget sjælden. Så lad dem stå i naturen!

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Asger, 7. januar 2004 kl. 14.09

Pulmonaria rubra, som har rosa blomster er større i det hele end de nævnte arter, stedsegrøn (lysegrønne blade) og efter min mening langt den bedste til bunddække.

Niels Asger

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 7. januar 2004 kl. 17.26

Kære Niels Asger

Hvis du har et foto af Pulmonaria rubra – eller kan tage et senere, som vi kunne lægge ind på artiklen om Lungeurt, så er vi meget interesserede.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør
redaktionen@havenyt,dk

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Sjørring, 7. april 2005 kl. 20.22

Hvidplettet lungeurt trives fint på sandjord, selv her, hvor det ikke regner meget.

De møkser meget skyggefuldt,under store bøgetræer, og kan se triste ud i en tør sommerperiode

Dorthe

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper C",), 14. april 2005 kl. 21.19

Hejsa Karna Maj (Havenyt)

Har du stadig brug for billeder af Lungeurt?

Kæresten og jeg købte et hus i udkanten af Odense for et års tid siden og sandelig om ikke der er lungeurt i et bed. den er nu så flot og jeg nyder den på min have vandring hver dag, sammen med alle de andre planter og blomster.

Venlig hilsen
Jesper c",)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 14. april 2005 kl. 22.39

Hvis det er Pulmonaria rubra eller den himmelblå lungeurt, Pulmonaria angustifolia, er jeg meget interesseret i et foto. Og har du et godt foto af den hvidplettede, siger jeg også ja tak til det.

Du kan sende det til redaktionen@havenyt.dk

I det hele taget, så er gode billeder af arter/sorter, som omtales, men der ikke er billede af til en artikel, altid velkomne til gratis brug på hjemmesiden.

med venlig hilsen
Karna Maj

Nyt svar til emnet »Lungeurt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Lungeurt«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider