Forum

Kommentarer til »Er rosentorne giftige?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er rosentorne giftige? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilian Oesten, 7. december 2006 kl. 22.15

Jeg har læst jeres indlæg om et gammelt husråd hvis man har været uheldig at være stukket af en rosentorn.Jeg blev stukket af en rosentorn i juli måned, har været på pencilin, har været på skadestuen men man fandt ingen rester efter tornen. Min tommefinger er stadig hævet meget i perioder og jeg har svært ved at bøje den. Vil det gamle husråd som i skriver om måske kunne hjælpe mig eller har i et godt råd. Hilsen fra den fortvivlede da det er tommefingeren på min højre hånd.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie Østergaard, 3. oktober 2008 kl. 4.58

Hejsa!

Jeg vil gerne vide, hvorfor en rose har torne? Jeg mener, at der er flere grunde og en af dem er, at de kan fæstne sig på noget?

mvh. Winnie

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 3. oktober 2008 kl. 9.09

Det er et forsvar mod "fjender" det er set alle steder i naturen, fx. kaktus, brombær, pindsvin og nogle dinosaurer var udstyret med store pigge som virkede som torne. Nej rosentorne er ikke giftige, men der kan sidde jordbaciller på tornene som kan give betændelser og lign. fx. stivkrampe.

Mvh. Svend Høst

Nyt svar til emnet »Er rosentorne giftige?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er rosentorne giftige?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider