Forum

Kommentarer til »Jordbehandling året rundt«

På denne side finder du kommentarer til teksten Jordbehandling året rundt. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 1. marts 2007 kl. 14.34

Hvornår skal vinterdækket fjernes om foråret – når man gerne vil have, at solen skal kunne varme jorden op (f.eks. fra marts), eller først når man skal til at så?

Og hvor meget af dækket skal man fjerne? Der står i teksten under forår, at jorden skal være dækket hele sommeren. Men hvis man har fjernet vinterdækket, er den jo bar. Skal man bare fjerne f.eks. halvdelen, og så i så-rillen?

Jeg har en masse grene/blade, der har været en tur gennem kompostkværnen. Så jeg vil egentlig helst lade det ligge og formulde så vidt muligt. Alternativt kunne der godt blive plads til meget af det i kompostbunken.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kaj Lunde Jensen., 2. marts 2007 kl. 12.27

Jeg har en hel det savsmul er det en kan det bruges med lige så stor held som flis til at holde jorden fugtig ifeks. et staudebed
Kaj.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 2. marts 2007 kl. 16.49

Et interessant spørsmål mette, men det er nok to forskellige ting du bringer på bane – og alligevel.

Min version er, at jeg river vinterdækket af for at kan lave såriller, men burde sprede det ud igen for ikke at få ballade med ormene. Det gør jeg ikke, for så bliver jeg nok uvenner med hakkejernet som ikke gider hakke sig igennem de grove ting som ormene heller ikke godterer, før dette igen har været igennem kværnen.

Meningen er vistnok at vi også skal udså hurtiggroende mellemkultur, imellem rækkerne.

Livsforløbet og årets gang er spændende, og når vi andre mangler lidt opstramning får vi gerne hjælp fra vore experter. Men mellemkulturerne må så foreløbig akceptere at få et hak oveni når vi udrenser, hvis de ikke forstår deres formål med tilværelsen. håp

Nyt svar til emnet »Jordbehandling året rundt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Jordbehandling året rundt«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider