Forum

Kommentarer til »Kan I anbefale en busk eller et træ til en krukke?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan I anbefale en busk eller et træ til en krukke? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 24. maj 2003 kl. 19.16

Kommentar til:.en busk/træ til krukke.

Jeg har lidt jord,og har med held taget aflæggere af Vårguld/forsythia, og plantet dem i krukkerne på terrassen.En af aflæggerne voksede med en fin lige stamme,og er i dag et lille træ,-der så trænger til lidt mere udfoldelsesmuligheder end krukken kan give. Men på den måde går din have jo ikke i stå!Jeg har lagt lidt mini påskeliljer under forsythiaerne,og det ser rigtigt fint ud her i forårsmånederne.

Venligst Grete Larsen.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette, 26. marts 2004 kl. 17.03

Hej

Til dette emne "Kan i anbefale en busk eller et træ til en krukke?", står der i svaret:

Der er flere muligheder. En stedsegrøn busk med røde frugter kan f.eks. være skimmia (der kræves dog både han og hunplante for at sikre frugtudvikling).

Jeg har lige købt en skimmia som jeg vil plante i en krukke, men hvordan finder jeg ud af om det er en han- eller hunplante?

Venlig hilsen
Anette Lange

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitta Herlev, 17. juni 2005 kl. 12.14

Jeg har 2 skimma som er plantet i surbundsjord i sol/skygge. De hvide blomsterstander er nu visne. Skal de klippes af? Kommer der så nye blomsterstander til efteråret, hvor blomsten bliver lyserød?

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit L., 11. oktober 2012 kl. 17.14

Jeg har fået nogen skimmia. Men - an de overvintre i minhave?
Jeg bør i Oslo ca zone 3 eller 4...?
Hvad er det latinske navn?n

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lindberg, 11. oktober 2012 kl. 20.27

For 15 til 20 år siden plantede jeg en mini-elm i en krukke, her kan i se resultatet.
hilsen, Flemming Lindberg!

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 11. oktober 2012 kl. 21.40

Hej Birgit de to skimmia jeg kender er flg. Skimmia foremanii der får hvid-rosa blomster i efteråret, men får kun frugter, når du har både han og hun planter. Skimmia japonica blomstrer gullighvid i maj-juni, der kræves også hun og han planter, og den er stedsegrøn, begge er sarte overfor frost, vind og tørke, men du kan beskytte planterne, med f. eks. grangrene eller lignende i vinterperioden. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Kan I anbefale en busk eller et træ til en krukke?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan I anbefale en busk eller et træ til en krukke?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider