Forum

Kommentarer til »Beskæring af hindbær og brombær«

På denne side finder du kommentarer til teksten Beskæring af hindbær og brombær. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Petersen, 17. marts 2007 kl. 9.50

Min erfaring siger mig, at efterårshindbær ikke skal skæres helt ned om foråret.

Jeg har prøvet at lade dem stå, og det giver en tidlig høst af hindbær, plus en høst igen om efteråret. Og efter hvad jeg kan se, er den sene høst ikke ringere end den ville have været, hvis de var skåret helt ned om foråret.

Så jeg forstår ikke det råd om at skære efterårs-hindbærrene dem helt ned, om foråret. Findes der forsøgsdokumentation, der taler for sagen?.

Mvh. Kim

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 22. september 2009 kl. 8.43

I dette forår 2009 forsøgte jeg, også med, at klippe meget mere sparsomt ned, end jeg plejer på efterårshindbær. Høsten har været bedre end nogensinde (uden orm el. sygdomme)

Min svoger klipper dem aldrig ned og hans høst er år efter år misundelsesværdig, hvorfra jeg fik stiklinger til min bette række :-)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 22. september 2009 kl. 13.18

Jeg skærer altid mine helt ned om vinteren. Har engang ladet nogle stykker stå, men jeg synes, at sommerbærrene var alt for små til at være spændende, og min sene høst var helt klart ringere det år.

Så hellere have nogle "rigtige" sommerbær, som vi kan nyde om sommeren og så snuppe de sene om efteråret...

Nyt svar til emnet »Beskæring af hindbær og brombær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Beskæring af hindbær og brombær«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider