Forum

Kommentarer til »Hvorfor blomstrer vores blå anemoner mindre?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor blomstrer vores blå anemoner mindre? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 2. april 2007 kl. 23.51

Jeg har desværre ikke 20 m2 blå anemoner, som Kaj Munk skulle have plantet. Jeg har kun to planter. De blomstrede fint sidste år, men har ligesom spørgernes anemonebed meget få blomster i her i 2007.

Gælder det også blå anemoner i andre haver?

Med venlig hilsen
Karna Maj

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 3. april 2007 kl. 8.26

Til Karna Maj.

Jeg har – som dig – også kun to blå anemone planter, og netop nu blomstre de fint.

hilsen John.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Brønderslev, 3. april 2007 kl. 10.32

Hej.

Min eneste blå anemone har desværre slet ikke blomstret i dette forår. Den plejer ellers at blomstre allerede sammen med erantisserne.

Men jeg tænkte på, om den blå, Hepatica nobilis, er fredet? Det har jeg altid troet, men kan ikke finde noget om det nu. I "Den danske Flora" (Rostrup) står den, som "Anemone Hepatica nobilis".

Jeg har haft en blå anemone, hvor blomsterne var magen til Hepatica nobilis, men bladene havde flere lapper, end tre. Den kaldte min mor for en haveanemone.

Derimod kan jeg finde på Nettet noget om en blegblå anemone, som skulle være fredet. Den ligner mere de anemoner, som man kan købe som knolde i poser, og lægge i sin have. Den skulle kun findes i naturen på Bornholm.

Nu er min flora altså fra 1969, så måske er der kommet en opdateret udgave... Men jeg ville blive glad for, hvis en ekspert kunne klarlægge det med fredning.

Mange hilsener
Lis Brønderslev

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 3. april 2007 kl. 17.06

Jeg har kun en blå "Ungarsk Anemone", men den har også 3-fligede blade. Den blomstrer også meget sparsomt i år, og jeg vil tro, det skyldes den våde jord. Jeg overvejer at flytte den til et mere tørt og let skrånende sted.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sille, 27. april 2007 kl. 16.21

Jeg har oplevet nøjagtigt det samme, altså næsten ingen blomster på min blå anemone her i foråret (2007) i forhold til sidste år. Faktisk havde jeg en plante, som slet ikke har blomstre i år, men blot sat nye grønne bladet.

Med venlig hilsen

Nyt svar til emnet »Hvorfor blomstrer vores blå anemoner mindre?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor blomstrer vores blå anemoner mindre?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider