Forum

Kommentarer til »Kan i anbefale planter til en lav, uklippet, salttålende og blomstrende hæk?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan i anbefale planter til en lav, uklippet, salttålende og blomstrende hæk? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 4. juni 2003 kl. 8.01

Hej.

Hvad med Malus Sargente, paradisæble.

Jeg ved ikke nøjagtig hvor høj og bred den bliver.

Vi bor i et nyetableret område ved Thisted bredning (100 meter fra vandet)og vi satte for 5 år siden denne hæk. den er nu godt 1,5 meter, helt fuld af blomster og om efteråret helt rød af bær.

Det er vigtigt at få den rigtige forgrenede type. God fornøjelse.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sten Porse, 9. juni 2003 kl. 17.21

Tak til Dorte Andersen for et godt forslag. Malus sargentii eller Sargents Æble, som den også hedder, stammer fra saltsumpe i det nordlige Japan, så den bør bestemt kunne klare sig.

Grunden til, at jeg ikke tog den med, var at spørgeren bad om en lav hæk. Jeg har set hække af denne art i Struer, hvor de nåede op i 4–5 m højde, – og det er for meget på stedet.

Omvendt er det givetvis sandt, at den helt rigtige type kan bruges, men hvor får man fat på den, og hvad hedder frøkilden?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 9. juni 2003 kl. 20.10

Langs en del af Silkeborgvej i Århus er der plantet hybenrose (mon ikke den kaldes det). Her spredes da meget salt om vinteren, og så vidt jeg kan se, går den kun ud, hvor der er stående vand i længere tid. Og så vidt, jeg kan se, bliver den ikke beskåret.

Nyt svar til emnet »Kan i anbefale planter til en lav, uklippet, salttålende og blomstrende hæk?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan i anbefale planter til en lav, uklippet, salttålende og blomstrende hæk?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider