Forum

Kommentarer til »Er det en dårlig ide at give et træ i fødseldagsgave sidst i juni?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er det en dårlig ide at give et træ i fødseldagsgave sidst i juni? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mille Sjøgren, 18. maj 2007 kl. 7.18

Tak for svaret, han har selv ønsket sig et japansk kirsebærtræ, så jeg tror han ville blive glad for et. Men er det sådan at det er helt umuligt at holde træet hvis nu jeg alligevel beslutter mig for at give ham et.

Han har selv god forstand på haver.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 18. maj 2007 kl. 8.18

Til Mille Sjøgren.

Helt umuligt er det ikke, men som nævnt, så skal træet passes grundigt med vand – resten af året, vi kan jo få en varm og tør sommer!

Husk også lige, at der findes mange arter af japanske kirsebær, både hængende, strittende, søjleform, m.fl.

Som der er svaret, har planteskolerne det største udvalg af træer til efteråret.

John.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 18. maj 2007 kl. 8.37

Hej Mille
Som svaret før er der et utal af japanske kirsebær at vælge imellem, men vil du give træet i juni så prøv at reservere det i planteskolen nu,hvor udvalget er rimeligt stort.

Hvis det er en seriøs planteskole, vil de gerne gøre det mod at få dit navn og adr.

Træet skal ubetinget være i potte eller med klump, og se efter, at der ikke er visne grene med rester af blomster på, så kan det være angrebet af visnesyge, og det er ikke noget man kan bruge til gave.

Held og lykke
Anne Marie
www.loenbaek.dk
Anne Marie

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mille Sjøgren, 18. maj 2007 kl. 16.09

Hej igen. Nu I snakker om forskellige slags træer, så synes jeg faktisk de der hængetræer er de flotteste. Havde forestillet mig han skulle have noget hvor han (med tiden) kunne have et lille bord og stol stående indenunder. Hvad hedder sådan et hængetræ?

Jeg har også overvejet om han skulle have et andet slags træ. jeg har nemlig set de smukkeste træer i Kongenshave i københavn, nogle med store hvide blomster på, men jeg kan ikke finde ud af hvad det er for nogle. Er der nogle der ved det og kan man give sådan et i gave i juni?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 18. maj 2007 kl. 21.15

En af de hængende japanske kirsebær hedder Prunus serrulata Pendula. Hvis det skal bruges som ''lysthus'' skal det helst være podet på 2m stamme for at man senere kan sidde under det.

De små træer med store hvide blomster kan være tulipantræ el. blomsterkornel, el andre. De kan også købes med klump el.potte.

Anne Marie
www.loenbaek.dk

Nyt svar til emnet »Er det en dårlig ide at give et træ i fødseldagsgave sidst i juni?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er det en dårlig ide at give et træ i fødseldagsgave sidst i juni?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider