Forum

Kommentarer til »Kan jeg stiklingeformere «syren-hortensia»?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan jeg stiklingeformere »syren-hortensia«? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marina Fehrn, 29. maj 2007 kl. 17.05

Syrenhortensia:

Hej. Har lige plantet 8 stk. af ovenstående. Hvor langt ned skal de klippes om foråret, og skal de skæres ned HVERT år? Nogle gartnere siger, at de blomstrer fra sen juli til frosten kommer andre, at de kun blomstrer til oktober. Hvem har ret? Er plantet på en nybygget grund, hvor der ikke er ret meget læ endnu. OK?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 29. maj 2007 kl. 21.19

De skal ikke klippes ned om foråret. De er træagtige og blomstrer helt til frosten. De bliver rødlige til sidst og kan tørres til dekoration.

De tåler en del blæst.

Anne Marie
www.loenbaek.dk

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marina Fehrn, 5. juli 2008 kl. 14.42

Hej,

Mine syren-hortensia plantet sidste forår, blomstrede i sommeren 2007, men i år 2008 sker der ingenting. Hvorfor det? Der er ingen anlæg til knopper. Er slet ikke beskåret. Hilsen Marina

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 5. juli 2008 kl. 18.10

Mine er først lige begyndt at vise knopperne, så måske skal du blot vente lidt.

mvh Carina

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie, 21. april 2009 kl. 20.32

Hej

Har netop plantet en Hortensia ud i krukke og et par dage efter blev vi overrasket af nattefrost. De fleste blomster er blevet brune og bladene kedelige. Kan den overleve nattefrosten?

Nyt svar til emnet »Kan jeg stiklingeformere »syren-hortensia«?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan jeg stiklingeformere «syren-hortensia»?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider