Forum

Kommentarer til »Hvordan forhindrer jeg, at bænkebidere spiser mine jordbær?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan forhindrer jeg, at bænkebidere spiser mine jordbær? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Larsen, 29. maj 2007 kl. 22.10

Hej
Jeg har også bænkebidere i mine jordbær og det er på frilannd! Og det er ikke snegle. Tilgengæld spiser solsortene dem ikke. Jeg har løst problemet med bænkebidere ved at putte frisk halm om jordbærene men halmen skal skiftes jævnligt for at have efekt.

Hilsen susanne

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian B. Kastrup, 13. juni 2007 kl. 15.43

Jeg har også netop konstateret bænkebidere i mine jordbær, der kan let være 4–5 bænkebidere i et bær.

Mine jordbær står i et højbed lavet af egetræ og i det ene hjørne har de opbygget et bo, som jeg ellers først troede var et myrebo.

Bænkebiderne er mindre og lysere end de traditionelle blågrå bænkebidere.

Jordbærplanterne skal alligevel flyttes pga. sædskifte, så jeg vil ikke gøre noget ved bænkebiderne.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Kirkeby, 24. september 2009 kl. 9.54

Har binkebidere i drivhuset på nettarin, tomater, og chilli de sidde indena deres afbitte udhuling.

Vil prøve med sukker under en våd avis. Evn. lave en krave i plastik rundt on planten.

Der er krig lige som med snegle.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Kirkeby, 24. september 2009 kl. 9.55

Har binkebidere i drivhuset på nettarin, tomater, og chilli de sidde indena deres afbitte udhuling.

Vil prøve med sukker under en våd avis. Evn. lave en krave i plastik rundt on planten.

Der er krig lige som med snegle.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Kirkeby, 24. september 2009 kl. 9.55

Har binkebidere i drivhuset på nettarin, tomater, og chilli de sidde indena deres afbitte udhuling.

Vil prøve med sukker under en våd avis. Evn. lave en krave i plastik rundt on planten.

Der er krig lige som med snegle.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. september 2009 kl. 20.39

Hej Lars.

Prøv at hælde et pænt lag sand rundt om rodhalsen på planterne. Mine bænkebidere kan ikke lide at kravle i sand. Vand ved siden af sandet, ellers forsvinder det i jorden.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 27. april 2023 kl. 15.15

Min teori er at det er snegle der laver et hul i jordbærret og så flytter bænkebiderne ind i hullet, fordi der er fugtigt at opholde sig der. Jeg har også observeret dem i huller i enkelte jordbær, men synes aldrig det har været et stort problem.

Nyt svar til emnet »Hvordan forhindrer jeg, at bænkebidere spiser mine jordbær?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan forhindrer jeg, at bænkebidere spiser mine jordbær?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider