Forum

Kommentarer til »Yngletid«

På denne side finder du kommentarer til teksten Yngletid. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Vind, 2. juni 2007 kl. 11.04

Jeres spurvekasser ser ret interresante ud, har nogle mål på dem.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 3. juni 2007 kl. 10.41

Hvis vi går ud fra at skovspurven er 12–14 cm lang, så vil jeg gætte på at det er et 12 cm bræt der er forsiden og så er den vel 30 cm lang.

Jeg har aldrig set såden en model før, men skal da helt klart prøve at lave et par stykker.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Hornbech, 6. juni 2007 kl. 8.08

Hej
Vi har lavet fuglekasser af birkestammer efter samme princip, men i stedet for at flække har vi savet med en motorsav, og startet med at lave en skive til bund og top, og så har taget fået noget tagpap, vi skruer bunden i med ikke alt for stramme skruer, så er det let at rense.

Mange hilsner Bente Hornbech

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ida Og Finn Johannessen, 6. juni 2007 kl. 9.51

Spurvekasserne er vores egen opfindelse: Indvendig er de 35 cm brede, 8 cm høje og 10 cm dybe, og det skævt placerede hul er 4½ cm i diameter – men disse mål er nok uden større betydning. Det påstås at spurvene ikke bryder sig om plantevækst umiddelbart foran kasserne, men det kan vi ikke bekræfte.

Målene på vores andre fuglekasser har vi fra en gammel bog af O. Helms, men der findes nyere, gode bøger om emnet, f.eks. Benny Génsbøls "Haven og fuglene" og "Fuglevennens have".

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mimi Andersen, 13. juli 2007 kl. 10.55

Solsorten bygger ALDRIG i den samme rede, jo det ved gud den gør, og det er ovenikøbet den samme solsort år efter år.

Den bygger i en spidsgran, og får unger 3 gange hver sommer, granen står lige ud for min terasse, så jeg kan bøje grene til side og se både når er er unger og æg.

Når ungerne er fløjet renser mor eller far solsort reden også er de igang igen, den bliver ikke revet ned, jeg følger den hver dag.

Jeg kan sige det fordi jeg er en ældre model (75) der har tid til at bemærke naturen på nært hold.

Nyt svar til emnet »Yngletid«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Yngletid«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider