Forum

Kommentarer til »Hvor gammelt skal et valnøddetræ være, før det bærer frugt?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor gammelt skal et valnøddetræ være, før det bærer frugt? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Jacobsen, 18. juli 2007 kl. 6.26

Tålmodighed viste sig at være en dyd!

Vi har i haven et valnøddetræ, som er lavet fra nød. Træet er både stort og med mange blade og grene. Et rigtig kønt og sundt træ. Men det er først nu 18 år efter at det spirede frem, at træet bære frugter. Så det kan altså godt betale sig, at vente, og nu glæder vi os så til at smage, når den tid kommer.

Venlig hilsen
Tina Jacobsen

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. juli 2007 kl. 8.54

Det kan jeg ikke forstå, jeg har lavet mange valnøddetræer ved at så nødder fra mit eget ægte valnøddetræ, og min erfaring er at der går ca 7–8 år fra nødden er lagt i jorden til det nye træ bærer frugt første gang, godt nok kun 2–3 nødder det første år. Men så går det stærkt med masser nødder.

Mvh. Svend Høst

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Westergaard, 29. juli 2007 kl. 14.56

Hej Tina og Svend,
På:
home13.inet.tele.dk/kernehus/walnut-dk.html
fortæller jeg om en ny type valnødder der blomstrer allerede efter ét år fra frø, mod det normale 8–18 år som beskrevet. Modertræet hedder ''Multiflora1'' og omtrent 50% af hendes afkom har denne egenskab. I år sælger jeg for første gang ''sånødder'' fra dette træ. Jeg regner med selv at forbehandle frøene og så sende dem ud når det er klar til at spire i april 2008, men kan også sende ved høst i september 2007.

Venlig hilsen,

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Thrysøe, 28. juni 2015 kl. 0.11

Jeg købte et (RITA) valnøddetræ af Lars Westergaard i 2011, og det bære de første 4 nødder i år. Er meget glad...

Nyt svar til emnet »Hvor gammelt skal et valnøddetræ være, før det bærer frugt?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor gammelt skal et valnøddetræ være, før det bærer frugt?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider