Forum

Kommentarer til »Er mine høstanemoner gået ud?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er mine høstanemoner gået ud? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Leif Henningsen, 9. august 2007 kl. 10.12

Jeg har plantet høstanemoner mod syd de er nu 5 år gamle,de har næsten ikke bredt sig, der kommer få blomster,og bladene bliver gule og brune,samtidig med blomstringen,hvad er der galt.mvh Leif.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 9. august 2007 kl. 11.40

Jeg tro de står for tørt. Mine står bag vores carport hvor der er sol om morgen og skygge/fugtigt resten af dagen og de stortrives. Jeg gravede dem op sidste efterår og troede alt var væk, men nej, de lever og er blevet kæmpe store igen og blomstre så flot i øjeblikket.

Helle – www.helleshave.dk

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Geertsen, 5. november 2009 kl. 17.07

Skal høstanemoner klippes ned her i efteråret?

Har andet sted læst, at man ikke behøver at dække dem til.

Hvis de skal klippes, hvor langt ned i givet fald?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 6. november 2009 kl. 7.42

Hej Grethe Geertsen

Du behøver ikke at klippe høstanemonerned – lidt frøstængler og nogle halvvisne blade er med til at give læ for lidt af det efterårsløv, der suser rundt i haven lige nu. På den måde kan planten blive beskyttet lidt mod vintervejret og der dannes langsomt (en lille smule) muld, uden at du gør noget som helst.

Klip de frø- og bladstængler som står tilbage ned til foråret, når du ser at der komme nye, friske skud frem – klippehøjden bestemmes af længden af de nye skud, som selvfølgelig ikke skal beskadiges.

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Er mine høstanemoner gået ud?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er mine høstanemoner gået ud?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider