Forum

Kommentarer til »Hvordan ser en bambus ud, når den er i blomst?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan ser en bambus ud, når den er i blomst? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke, 29. juni 2003 kl. 23.38

Jeg har haft den tvivlsomme fornøjelse at opleve at vores banbus gik ud. På grund af mere påkrævede projekter, kunne vi ikke gå i gang med at fjerne dem. På den anden side af hækken voksede naboens syren, den bredte sig lynhurtigt ind igennem vores døde bambus på grund af lyset og skjulte derfor dette mindre kønne syn. Det fantastiske ved dette er, at bambus, når den har stået sådan et par år, er lige til at trække op ved håndkraft. Ingen ømme rygge, eller sved, blod eller tårer.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen, 6. juli 2004 kl. 10.55

Med hensyn til at fjerne en bambus, er et godt råd, inden man overhovedet planter den, at afskærme i 30–40 cm dydbe med en eksempelvis pandeplade hele vejen rundt, på den måde undgår man at den spreder sig voldsomt og holder rødder på plads.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Køster, 11. maj 2006 kl. 10.33

Så er det NU! Vores bambus blomstrer her pr. 10.maj
2006. Er der nogen der har kendskab og/eller lyst til bambus-frø-avlning. Eller måske bare at se bambus blomsten?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Pedersen, 5. juli 2007 kl. 9.25

Jeg har nu søgt på nettet flere gange for at finde kloge hoveders oplysning om, at selv om Bambus blomster og går ud, og man klipper dem ned, og tror de er totalt døde, kan jeg, hvad mange sikkert har erfaret, opleve at krapylet myldre op af jorden igen, med massere af friske og tilsyneladende livskraftige skud. Eneste udvej er åbentbart opgravning, derfor kan jeg ikke forsta forreslaget om at lade dem stå til de er til at trække op uden besvær. Er der experter der kan give en forklaring på problemet.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen, 8. juli 2007 kl. 22.04

Jeg mener altså helt bestemt det afhænger af hvilken slags bambus du har i haven – nogle af dem dør simpelthen efter en årrække og andre lader sig simpelthen ikke knække medmindre du springer dem i luften... Og det lader til at du har een af de sidste. Som sagt så kan de altså sprænges hvis de står forsvarligt langt nok fra hus og nabo... Du kan jo også bare vælge den lidt langsommere og hårdere måde... knofedt

Go fornøjelse...

Nyt svar til emnet »Hvordan ser en bambus ud, når den er i blomst?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan ser en bambus ud, når den er i blomst?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider