Forum

Kommentarer til »Opbevaring af grønsager i jordkælder«

På denne side finder du kommentarer til teksten Opbevaring af grønsager i jordkælder. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 11. oktober 2007 kl. 22.34

Jordkælder er ikke kompliseret. Du graver ca. 50. cm ned i kolddrivhuset gang, overdækker den med plader / gangbrædder. Dernede opbevares let grønsager. Bliver der hårdere frostgradere lægges der isolering over til temperatur. håp.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stine, 4. november 2009 kl. 10.26

Da vi alligevel skulle bygge til og dermed grave ud og støbe fundament, valgte vi at få anlagt jordkælder under tilbygningen. Og det kan anbefales! Vi har nu ca 6 m2 "walk-in" køleskab med plads til alt fra vin, overvintrende dahlia-knolde, grøntsager fra haven og sodavand til lagkager og kolonial. Der er naturlig ventilation, dvs 2 udluftningsriste i jordplan og temperatuen er på ca 5 grader om vinteren og 8–10 grader om sommeren. Ganske gratis!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. november 2009 kl. 17.01

8 grader skulle være hel ideel for opbevaring af vin. Det lyder som en rigtig god ide og jo jeg er misundeligt...

Især fordi du kan opbevare en masse grøntsager og bare købe ind, når der er tilbud. Det er det største problem, især fordi man ikke står og sylter som i gamle dage. Apro pro gamle dage kommer jeg til at tænke på andels landsbyen i Holbæk, hvor der ved en af husene står forskellige ting som er blevet syltet og henkogt. bl.a. en halv kylling på glas. I følge datoen en denne fra 1954 og ser stadig frisk ud.

Hvis du søger bøger om syltning kan jeg anbefale dig Anemette Olsens gode bøger. ellers har karolines kogebøger også en specifik om syltning.

Nyt svar til emnet »Opbevaring af grønsager i jordkælder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Opbevaring af grønsager i jordkælder«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider