Forum

Kommentarer til »Kan jeg lave æblemost og cider med en køkken saftpresse?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan jeg lave æblemost og cider med en køkken saftpresse? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Simone, 17. oktober 2007 kl. 11.53

Det lyder rigtig godt med hjemmelavet æblemost. Hvor lang tid mon det kan holde sig i køleskabet, uden nogen "behandling"?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 18. oktober 2007 kl. 19.24

Ca. 1 uges tid-måske lidt mere.

Ved stuetemperatur begynder gæringen efter 3 -4 dage.

Det bliver mosten bestemt ikke ringere af!

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Madsen, 27. marts 2008 kl. 23.41

Jeg har en kraftig saftpresse (1200 watt fra Gastroback) som jeg bruger til alle mine æbler fra haven (har 6 store træer). Det er rigtigt at saften er lidt grumset, men det tager jeg mere som et kvalitetstegn på det er friskt.

Hvis du skal købe en saftpresse så vær sikker på at kanden har en "skumfjerner" (gør at når du hælder så tager den saften nedenfra og derved undgår skummet) – specielt hvis du bruger den til æbler da de skummer meget mere end appelsiner, gulerødder mv.

Hvis du skal anskaffe dig en så se først online – der er mange penge at spare! Jeg sparede selv 600,– hos ww.gastromania.dk

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne, 22. april 2008 kl. 10.50

1 uges holdbarhed på æbler lyder godt.

Gælder det også for sommerfrugt og bær?

Nyt svar til emnet »Kan jeg lave æblemost og cider med en køkken saftpresse?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan jeg lave æblemost og cider med en køkken saftpresse?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider