Forum

Kommentarer til »Hvorfor sætter nogle af mine asparges kun tynde skud?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor sætter nogle af mine asparges kun tynde skud? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elise Warner, 6. november 2007 kl. 7.36

Såning af asparges.

Jeg har en meget lækker grøn asparges og vil nu gerne så frø af denne, men ved ikke hvornår disse skal såes.

Jeg har samlet de røde frugter og lagt dem til tørre.

Hvornår skal de såes, og er der gode erfaringer af denne måde?

samtidig er mine moderplanter meget store, kan man dele disse?

M.V.H. Elise Warner

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bodil Nielsen, 16. juni 2008 kl. 9.12

Der kommer mange små fine aspargesplanter op i mit bed, hvad skal jeg gøre med dem?

hvad med tang, hvornår lægger jeg det på?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 17. juni 2008 kl. 8.35

Hej Bodil

Hvad der er klogt at gøre afhænger at, hvor gamle dine aspargesplanter er.

Er de to eller tre år gamle skal du lade dem gro og gøde dem godt.

Et pænt lag velomsat kompost, en spand tang, der har været udsat for udtørring og regn i noget tid (Brug ikke tang, der ligger helt ned i vandkanten, men helst den, der ligger længere oppe og har ligget der i nogle måneder).

Hvis planterne er frøplanter kunne du overveje at flytte dem til det sted, hvor du gerne vil have dit aspargesbed på længere sigt. Og derefter lade dem få fred. Giv dem pænt med kompost og tang de næste par år.

Venlig hilsen
lone

Nyt svar til emnet »Hvorfor sætter nogle af mine asparges kun tynde skud?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor sætter nogle af mine asparges kun tynde skud?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider