Forum

Kommentarer til »Hvor kan man købe Cornus florida som træ?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor kan man købe Cornus florida som træ? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Henningsen, 2. december 2007 kl. 22.16

Jeg mener lige at have set at Lundhede har denne kornel

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.K. Rasmussen, 22. november 2010 kl. 18.48

Aldershvile planteskole har det også.

Vh
Anders

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 24. november 2010 kl. 20.01

Jubii-det var lige et valg efter min mening!

Vent nu til foråret, da de kan fryse tilbage i strenge vintre.
Det gjorde en anden type sidste år.

Alle burde have dette træ ( busk ) i sin have.
Det kræver ingen beskæring-al nyvækst vækker jubel-og blomstringen er midtsommer ( juli ) hvor der ikke er meget at se på.
Så: Køb træet til dit barn / barnebarn.

Det vil du aldrig fortryde -selv om du måske er 6 alen under jorden inden det bliver til et blomstrende træ....
Mit var kun 1.5 m højt sidste år og havde flere blomster..det frøs tilbage -forårsaget af sidste hårde vinter, men har klaret skærene.
Cornus kousa er lidt mere hårdfør-men blomsterne er hvide og ikke nært så store.
Mit træ er mere end 20 år gammelt og ca. 3 m højt-næppe noget man kan kalde et træ, men det blomstrer hvert år og er ren fornøjelse når det er dækket af hvide blomster og senere af røde " hindbær " der efterfølges af en farvepalet af rød om efteråret.
Et "træ " man skal lede længe efter og et træ man ALDRIG behøver sig om at beskære!

Nyt svar til emnet »Hvor kan man købe Cornus florida som træ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor kan man købe Cornus florida som træ?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider