Hvor kan man købe Cornus florida som træ?

Jeg har i et tidligere svar om Dogwood læst jeres beskrivelse af træet Dogwood, Cornus florida, som har hvide blomster i det tidlige forår, og at det kan fås her i Danmark.

Kan jeg få oplyst danske forhandlere, idet jeg har søgt enkelte steder, og fået oplyst, at der findes buske – men ikke træer. Jeg søger et træ med stammehøjde 160–170 cm fra rod til første grene i kronen.Jeg har set træet i Virginia, USA – og har lige pladsen til det her i min have.

Kan man importere træet fra USA?

Med venlig hilsen
Kaj Nøhr, november 2007

Svar

Jeg kender ikke forhandlere i Danmark, der sælger blomsterkornel, Cornus florida, som træ, men ved Von Ehrens Planteskole i Hamburg kan man købe Cornus florida som træ, oven i købet i mange størrelser.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvor kan man købe Cornus florida som træ?