Forum

Kommentarer til »Usædvanlige blomster i december«

På denne side finder du kommentarer til teksten Usædvanlige blomster i december. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 18. december 2007 kl. 13.58

Min Brother Cadfael rose står fint med flere flotte blomster, og en enkelt Lupin står fint i blomst! Er det mon den globale opvarmning? Har slukket mine juletræskæder som ikke var med dioder...

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 18. december 2007 kl. 23.17

Jo, jo, jeg kan også være med! :-) Jeg har også både blomstrende the prince og redoute roser, samt en stædig marguerit der blomstrer i sin krukke, en blomstrende sommerfuglelavendel og et par pelargonier som stadig står ud, dog lidt beskyttet op mod huset under en halvt lukket overdækning. Og i dag så jeg at endnu en krukkeplante har fået knopper og et par blomster – og lige nu kan jeg ved gud ikke komme på hvad den hedder...Har ikke slukket min enlige kæde – den ER nemlig med dioder!.-)
God jul – det er da bare med at nyde at der er roser i haven i december!

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Moesmand, 20. december 2007 kl. 12.42

Hvor er det skønt!

Jeg har hjulkrone, morgenfruer,løvemund, tusindfryd og små selvsåede kornvalmuer, der blomstrer. Og en julerose (den helt almindelige hvide) der har blomstreret siden midt i november.

Men toppen er alligevel en clematis, der stod og flød i en potte. Den viste sig at have knopper først i november. Så kom potten op til hoveddøren, hvor der er et tagudhæng. Og nu har den blomstret i nogle uger med pæne men lidt blege blå blomster. Det er ''General Sikorsky'', der forlængst skulle have været klippet ned. men det havde jeg helt glemt.

Lykken er friiske blomster i december
hilsen Dorthe

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Steen-Hansen, 20. december 2007 kl. 19.26

I november nynnede jeg ved synet: Jeg plukker anemoner i november – men jeg lod dem nu stå, de tre hvide anemoner i vores skovhave. Pimpinellerosen Stanwell perpetual har blomstret lidt, men kønt, til ind i dec.

Astrid Lindgren-roserne og den kinesiske Old Blush har stadig en del knopper, også med farve.

Skal vi glædes eller græmmes? Med bange anelser i baghovedet glæder jeg mig selvfølgelig ved synet.

Gode julehilsener- Inger

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke Hanson, 29. december 2007 kl. 17.19

Jeg har også en smule bange anelser her. Jeg har nemlig opdaget at mine bonderoser har sat flotte røde skud der rager 2 cm op af jorden. Så juletræet er ofret til fordel for afdækning. Jeg har også en lilla staudelupin, et par hvide stedmoder, et par spanske margueritter der ikke vil opgive ævred endnu – på trods af at vi her på Djursland har haft flere frosnætter. Jeg går i haven dagligt og nyder synet af de flotte planter på denne årstid.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 27. januar 2008 kl. 19.49

I slutningen af oktober kom der et hav af hvide blomster på min Oktober kirsebær, som sædvanlig. Men det er spøjst at se træet med blomster juleaften. Det blomstre stadig nu den 27 jan. 08. Blomster i 3 mdr. er godt klaret, og det står ikke engang i læ.

Nyt svar til emnet »Usædvanlige blomster i december«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Usædvanlige blomster i december«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider