Forum

Kommentarer til »Hvad skyldes det fedtede stadt på mit citrontræ?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad skyldes det fedtede stadt på mit citrontræ? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 6. januar 2008 kl. 15.50

Det har mine citrontraer ogsaa haft et par gange, og det er skjoldlus der best kommes til livs med en negl, fugtig klud og en masse taalmodighed

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna-Margrethe Christensen, 1. februar 2014 kl. 14.42

Mit citrontræ har de sidste 2 år, smidt næsten alle bladene, når den er sat ind i et værelse, der er ca. 10 til 12 grader, og så har den ikke sat nye blomster, der kommer godt nok blade på når den kommer ud igen til foråret.
For 2 år siden kom der blomster på, som startede allerede inden den kom ud, det gav 7 citroner, men ingen tegn på citroner siden.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Gundersen, 1. februar 2014 kl. 21.14

Hej Anna-Margrethe,
Problemet med tab af blade og manglende blomstring og frugtsætning har været diskuteret før.
Det skyldes formentlig at der er for lidt lys der hvor du overvintrer citrustræet. Citrustræer har brug for meget lys, også om vinteren. Så det bedste sted at overvintre dem er et lyst og køligt sted, og lyst betyder fuld sol, gerne i en udestue, hvor der gerne må blive helt ned til et par graders varme, men ingen frost. Foran et stort vindue mod syd i et uopvarmet rum/garage kan også gå. De skal i øvrigt vandes efter behov om vinteren også, dvs. måske med ugers mellemrum når det er overskyet, men med dages mellemrum når solen begynder at skinne fra en skyfri himmel i februar-marts, og udestuen bliver 20 grader varm i løbet af dagen. Regnvand er bedst til vanding, da kalk i vandet giver problemer på sigt. Giv en svag citrusgødning-opløsning også om vinteren, måske ved hver anden vanding.
Citrustræets rødder må aldrig tørre helt ud, men på den anden side må de heller aldrig stå og soppe i vand.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 2. februar 2014 kl. 7.36

Jeg har lige nu mine citrus stående i et frostfrit skur - ikke så lyst, men de får lidt ekstra lys fra et par LED-lamper.

De har smidt lidt blade og er ikke lige så flotte som om sommeren, men ellers ser de ud til at klare det fint :) Jeg har været - og er - selvforsynende med citron og lime i denne vinter - det er lidt hyggeligt!

Nyt svar til emnet »Hvad skyldes det fedtede stadt på mit citrontræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad skyldes det fedtede stadt på mit citrontræ?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider