Forum

Kommentarer til »Hvad er det for en plante med røde blomster, som hedder noget med rebis?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad er det for en plante med røde blomster, som hedder noget med rebis? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 5. februar 2008 kl. 16.04

Det med at de dufter af kattetis er nok forskelligt hvordan man opfatter det. Men prøv selv at dufte når de kommer i blomst til foråret. Selv holder jeg meget af duften, den minder om forår. så jeg plukker gerne ind: -)

lone

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter, 16. februar 2008 kl. 17.49

Jeg takker for svaret. kan tilføje at jeg selv er nået frem til samme konklusion. da jeg lige har besøgt min bedstemor. hun pejede på en Blodribs og sagde dæleme også "Rebis" som dens navn.

Men tak alligevel!.

MVH PETER S.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge Jervad, 5. marts 2013 kl. 10.14

Jeg har en hvid, podet, opstammet ribs i haven.
Den sendte sidste år et vildskud, der blomstrede med gule blomster.
Bladene ligner ribes alpinum, fjeldribs, men blomsterne ligner fuldstændig den røde rebis, men er altså gule.
Er det en særlig art eller en spot?

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 6. marts 2013 kl. 8.19

- det hedder altså ribes ogf ikke rebis -

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens J., 29. april 2017 kl. 15.38

Der findes tilsyneladende flere forskellige sorter af blodribs. Er der nogen der har styr på forskellen er på f.eks.

King Edward
Koja
Pulborough Scarlet

Vil gerne have en mørk rød med mange blomster (inden løvsætning)

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 29. april 2017 kl. 21.24

Inge, er det ikke en fjeldribs, der er brugt som grundstamme? Den har gule blomster.
Anne Marie

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 29. april 2017 kl. 22.17

@Anne Maris & Inge. Det er vistnok tit guldribs, Ribes aureum, som bruges til grundstamme på de opstammede ribes frugtbuske.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 30. april 2017 kl. 0.02

Inges spørgsmål er over 4 år gammelt. Det er Jens J i svar 5 der har stillet et nyt spørgsmål ;-)
Jens J, hvis ikke du får svar, så prøv at oprette en ny tråd med dit spørgsmål.

Nyt svar til emnet »Hvad er det for en plante med røde blomster, som hedder noget med rebis?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad er det for en plante med røde blomster, som hedder noget med rebis?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider