Forum

Kommentarer til »Hvornår skal frugttræer beskæres?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvornår skal frugttræer beskæres? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Møldrup Hansen, 23. februar 2008 kl. 13.38

Jeg beskærer primært om vinteren (januar–februar). fordelen ved at gøre det på denne årstid er, at en glad amatør som mig har lettere ved at overskue, hvor meget der skal beskæres, når der ikke er blade på træerne til at forstyrre synsindtrykket.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Refslund Christensen, 22. februar 2012 kl. 13.09

Men jeg troede at vinterbeskæring netop skal foretages fordi man så ikke udsætter træet for at miste saft?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 23. februar 2012 kl. 8.51

-frugttræer kan beskæres hele året - undtaget stenfrugt som altid skal altid sommerbeskæres -
MM

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Refslund Christensen, 23. februar 2012 kl. 8.54

Tak! Det er faktisk bl.a.a blommetræer jeg skal beskære, men da jeg påtænker at skære et par af dem rimelig langt tilbage så troede jeg at det var nu.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maiken B., 8. august 2017 kl. 13.05

Hejsa
Jeg har et æbletræ, hvor vi endnu ikke har haft glæde af æblerne, da de først er modnet i løbet af september, men kan jeg sagtens beskærer træet nu?

6 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 9. august 2017 kl. 0.03

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Hvornår skal frugttræer beskæres?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvornår skal frugttræer beskæres?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider