Forum

Kommentarer til »Nydetid og ydetid«

På denne side finder du kommentarer til teksten Nydetid og ydetid. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 8. juli 2003 kl. 15.50

Kære Susanne

Tak for en dejlig og livsbekræftende artikel, der dog efterlader mig med et spørgsmål. Hvordan undgår du, at kartoffelskimmelen breder sig til tomaterne? Jeg har to gange oplevet det sørgelige syn af tomater, som var fuldstændig ødelagt af kartoffelskimmel, og vil helst ikke se det igen.

Venlig hilsen

Merete

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Mørk-Jensen, 14. juli 2003 kl. 17.19

Kære Merete
Tak for hilsenen. Du spørger, hvordan jeg undgår skimmel i tomaterne. Jeg har slet ikke tomater i den del af haven, hvor jeg har kartofler. Min have er så stor at det er nemt for mig. Men jeg er alligevel menget på vagt i drivhuset og omkring de få frilandstomater jeg har. Der er hver dag enkelte blade, som ser mistænkelig ud. De ryger omgående ud i skraldespanden. Blade er der alligvel nok af. Men hvis skimmel er et stort problem hos dig kunne du næste år prøve at sprøjte bladene forebyggende med padderok-
udtræk.

Venlig hilsen Susanne

Nyt svar til emnet »Nydetid og ydetid«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Nydetid og ydetid«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider