Forum

Kommentarer til »Hvor tidligt kan jeg sætte løg?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor tidligt kan jeg sætte løg? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 30. marts 2008 kl. 21.01

Ligesom til sætning af tidlige kartofler, vil det være en god ide'at have et jordtermometer, der skal helst være 7–8 grader i jorden, målt i skyggen.

De sidste 3–4 år har jeg, når temperaturen har været ok, sat stikløg samtidig med tidlige kartofler, dvs. oftest omkring 1. april – (som et fingerpeg om tidspunkt).

Men det har sket, ligesom i år, at jorden var for kold og våd. Et år måtte det vente helt til 15. april, med både kartofler og løg. I år tror jeg, at det må vente til mindst 8. april, selv i sandet jord. – Jeg har heller ikke oplevet stokløbning.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Skovmanden, 1. april 2008 kl. 19.33

Løg kan sættes så snart man er nogenlunde fri for nattefrost. Men selve løget tåler ikke frost, så går det i stok/blomst bagefter.

1–15/4 er efter min erfaring ret så sikkert et tidspunkt, forudsat at der ikke er frost i selve jorden.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Larsen, 20. august 2008 kl. 19.48

Løg kan lægges efter 1 April. Har erfaring med at løg går nemmere i stok hvis jorden bliver for tør og løgene får vand igen...Det starter en gen-groning for dem der var gået i stå. Frost er bestemt ikke godt da de bliver sat tilbage og går i stok når varmen kommer.

Nyt svar til emnet »Hvor tidligt kan jeg sætte løg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor tidligt kan jeg sætte løg?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider