Forum

Kommentarer til »Er det mon en dræbersnegl?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er det mon en dræbersnegl? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 25. april 2008 kl. 22.32

Leder du efter ordet dræbersnegle på nettet, er der
73,800 sider om emnet. Det siger lidt om problemet.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 24. juni 2008 kl. 15.07

Hej snegl...

den snegl på billed angående...er det en dræbersnegl...nej det er det ikke det er en plettet gråsnegl...eller
som den hedder i min have...leopart snegl...

hej fra erik...esbjerg

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Frank, 28. september 2008 kl. 13.03

Hej
Jeg læste på et tidspunkt, på en eller anden hjemmeside, at der findes o. 8 forskellige typer dræbersnegle der ser meget forskellige ud – og at de ikke allesammen er brunlige/orange. Er det korrekt? Kunne I ikke også bringe en billedoversigt over de mest almindelige havesnegle? Vi har fx en sort med grå striber på o. 5 cm. Hvad er det mon for en? Der er mange af dem, og vi er bekymrede.

Vh Tine

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 28. september 2008 kl. 14.52

Prøv denne side: www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Bloeddyr/Snegle/Noegle_identifikation.htm

Mvh. Svend Høst

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Beby J. A. Madsen, 20. juni 2011 kl. 23.16

Jeg har en del vinbjergsnegle, som er beskrevet som værende ret uskyldig - ja endda nyttig. dA JEG OGSÅ ER MEGET GLAD FOR tAGETES I ALLE FORMER, ville det være rart, om jeg kunne ha`dem for mig selv. Men nej! De æder rup og stup. Kvier mig ved at skulle bruge ferramol mod dem. Har prøvet at sætte dem ud i skellet( i håb om at de går ind til naboen) De kommer altid tilbage! Bare man ku`sælge dem.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 23. juni 2011 kl. 8.20

Hej Beby J. A. Madsen

Spis vinbjergsneglene :-)
Det er let at finde mange opskrifter på lækre snegleretter !

Med venlig hilsen fra
Lone

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Beby J. A. Madsen, 23. juni 2011 kl. 20.45

Hej Lone Brems.
Tak for respons. Som de andre sommer -efter hækklipning - er der mad nok til vinbjergsneglene, fordi jorden altid bliver dækket af afklippet. Det er mest i forsommeren problemet er der, fordi der ikke er noget at dække jorden med. Hvis jeg husker rigtigt, var det dig, der anbefalede at lade hækafklippet ligge på gangene p.gr. af gåsebiller langs hækken i sydsiden. Det har hjulpet! Så tak for det! Men spise dem . Føj det kunne jeg ikke forestille mig.

Nyt svar til emnet »Er det mon en dræbersnegl?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er det mon en dræbersnegl?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider