Forum

Kommentarer til »Hvad fejler mine skimmia?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad fejler mine skimmia? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B. Brandt, 7. maj 2008 kl. 15.51

Forudsat at man vander dem rigeligt og giver dem gødning, får bladene så deres varme grønne farve igen. Eller er det du mener med varig skade, at bladene forbliver gule?

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B. Brandt, 7. maj 2008 kl. 15.53

Jeg skrev min kommentar i forlængelse af "hvad fejler mine skimmiaer"

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Thomsen, 16. maj 2021 kl. 15.58

Jeg har givet mine skimmiaer svovlsur ammoniak, kan de få for meget? De ser kedelige og grå ud og er blevet meget åbne

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Thomsen, 16. maj 2021 kl. 15.58

Jeg har givet mine skimmiaer svovlsur ammoniak, kan de få for meget? De ser kedelige og grå ud og er blevet meget åbne

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 16. maj 2021 kl. 16.28

Det kan de sagtens. Skimmia trives bedst i en jord med en pH-værdi på 4,0-6,5. Er pH-værdien for høj vil bladene først blive gullige, men busken kan også gå ud ved en for høj pH-værdi.

Der findes ikke mange danske haver, hvor jorden er sur nok til, at Skimmia kan trives der. Derfor er det nødvendigt at bruge en jordblanding af spagnum og sand, gerne en sandblandet lerjord tilsat spagnum., men man kan ikke bare kompencere for disse forhold ved at forsøge at gøde sig ud af det.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. maj 2021 kl. 22.11

Jeg plejer at have rigtig flotte skimmia, men i år har de delvis gule og indtørrede blade, selvom de blomstrer på livet løs. Det gælder en stor plante i et bed, hvor den har stået 10-15 år, men også en større plante i en krukke ved vores fordør. JEG tror at de har fået frost/sol og er blevet svedet. Der kommer nye blade, så jeg er i tvivl om jeg skal klippe planterne lidt tilbage.
Iøvrigt har jeg ialt 2 andre skimmia, hvor blomsterne visnede. Jeg tror at vejret er synderen.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Hvad fejler mine skimmia?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad fejler mine skimmia?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider