Forum

Kommentarer til »Hvorfor falder der blade af min engletrompet?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor falder der blade af min engletrompet? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Søgård, 9. maj 2008 kl. 21.14

Hej Birgit
Jeg får en mistanke om at du ikke har afhærdet din plante inden du lod den stå ude døgnet rundt. Engletrompeter holder af varme. Og jeg savner da mine vanter når jeg cykler på arbejde om morgenen! Nattemperaturen er stadig lav, kun op til 8 grader. Hvis din Engletrompet har stået lunt i stuen indtil du satte den ud, kan jeg godt forstå at den strejker. Det er vigtigt at vænne planterne langsomt til at stå ude. Start med at sætte planten ud i læ i nogle timer midt på dagen i et par dage. Så hele dagen i nogle dage og til sidst på en meget lun plet (gerne helt inde ved en af husets mure) hele døgnet. Jeg vil tro at først sidst i maj er temperaturen ved at være ok for Engletrompeter. Jo længere man venter hen i maj, jo hurtigere kan planterne afhærdes. Men hold øje med temperaturen og husk at det er døgnets laveste temperatur der gælder.

Venlig hilsen Hanne

Nyt svar til emnet »Hvorfor falder der blade af min engletrompet?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor falder der blade af min engletrompet?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider