Forum

Kommentarer til »Er der planter, som dræbersnegle ikke æder?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er der planter, som dræbersnegle ikke æder? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit, 19. juli 2003 kl. 19.00

Til Charlotte Hammer. vi har en brakmark med mange lupiner til nabo. aldrig har vi haft så mange snegle som i år. de indvaderer os fra lupinmarken. vi kan ikke anbefale omtalte løsning.men prøv at plant hvidløg mellem lupinerne, så er der en chance for at i slipper. kærlig hilsen birgit og per vigsø

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Nielsen, 17. august 2003 kl. 9.47

Til Charlotte.

Vi har også et kæmpeproblem med dræbersnegle, men vi har fundet ud af, at de ikke kan li' Morgenfruer og Tomatplanter, dem rører de ikke. Jo Morgenfruerne indtil de springer ud, men derefter holder de sig fra dem. Vi har prøvet med Hvidløg og det virker, bare der er nok af dem.

Hilsen Vibeke.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Sørensen, 25. juli 2004 kl. 18.20

Jeg har en have på 25 kvadratmeter med masser af iberiske skovsnegle. Jeg har græsplane, masser af forskellige krydderurter, rabarber, stauder(bla hosta, liljer, roser og OVERHOVEDET INGEN PROBLEMER MED DE MANGE SNEGLE. Jeg har også en skrubtudse, mange insekter, pindsvin, fugle og masser af dødt plantemateriale, som sneglene æder og kvitterer med jordforbedrende ''sneglepølser''.

For mig er naturens balance den største fornøjelse ved min have.MVH Anna Sørensen

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Wolfson, 27. juni 2005 kl. 22.28

De iberiske snegle rører IKKE roserne, havevalmuerne (og heller ikke andre valmuer), bregner, storkenæb, kæmpestenbræk, staudesolsikke, bonderoser, stolte kavalerer, brombær, blåregn, hasselurt. Vi har (haft) mange snegle – vi klipper dem over med en dertil reserveret kantklipper og drysser så et par korn af de blå sneglekorn på den overklippede snegl, så vi også får ram på deres kannibalske fætre. Så kan de lære det!

MVH
Louise

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sonja Jacobsen, 18. august 2005 kl. 8.43

Vi har mange snegle og hos os spiser de alt; også rabarber og hosta udrydde dem kan de dog ikke men der er store huller i bladene.Tomaterne i drivhuset kravler de rundt på og selve tomaterne udhuler de og vi har netop bygget drivhuset for at få lidt grønt for os selv. Vi har lagt en siliconefuge nederst i druvhuset, så hvor sneglene kommer ind er en gåde.

m.v.h. Sonja

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ruth Mikkelsen, 5. juni 2007 kl. 0.17

Dræbersnegle!

Jeg har med held pudret mine tagetes med hvidløgspulver
Når jeg finder sneglene får de et pust fra en sprayflaske med salmiakspiritus, det er effektivt
de dør straks, håber andre kan bruge rådene

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sigurd Madsen, 25. juli 2007 kl. 11.11

Vi har fået udryddet et kæmpebed med store lupiner – de er ganske enkelt væk, og det tog et par dage fra de første snege viste sig. Ferromol var de lige glade med i det bed.

Vi har ikke set dem i hindbærplanter – stilken er nok ikke rar at kravle på... Gulerødder er de heller ikke set i – men de har såmænd spist en del hvidløgstoppe hos os...

Vinterasters er de ikke gået igang med endnu. Tidsler heller ikke. Pludselig synes jeg at tidsler er smukke blomster i mit staudebed...

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bodil Høirup, 3. august 2007 kl. 8.51

Jeg har nogle små valnøddetræer,- til at forære væk eller sælge, -men nu er jeg ikke tryg ved det, da jeg har set en snegl i haven, sort med tynd orange kant omkring undersiden. Den blev selvfølgelig "ekspederet,"selv om jeg ikke er meget for den udvej.-Da der ikke var nogen tværstriber på den, er jeg i tvivl? Jeg har mistet et par rabarberblade og 2 små,nye lupiner, med det kan vel ligeså godt være de almindelige skovsnegle,som jeg har mange af?

Jeg har netop hørt, at vinbjergsnegle æder dræbersneglens æg. Det er da værd at prøve,ikke?

Nyt svar til emnet »Er der planter, som dræbersnegle ikke æder?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er der planter, som dræbersnegle ikke æder?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider