Forum

Kommentarer til »Hvorfor revner stænglen på min tomatplante?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor revner stænglen på min tomatplante? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bettina Hansen, 24. juli 2003 kl. 7.40

Lidt opfølgning:

Sidenhen blev planten ramt af kartoffelskimmel. Naboens kartofler visnede på et par dage og jeg skyndte mig at kontrollere mine. Også de var ramt, men kun af et let angreb, så jeg fjernede møjsommeligt alle angrebne blade og et par hårdt angrebne planter. Men min frilandstomat, en romalina, var også angrebet og så yderst sørgelig ud. Om dens revne i stænglen var medvirkende til at øge modtageligheden ved jeg ikke, men jeg havde svært ved at beslutte om den skulle leve eller dø.

Nå, jeg skar ramte blade, stængler og klaser af og krydsede fingre. Og det ser sørme ud som om den er kommet over det!

Både kartofler og tomatplante har det fint, så moralen er vel at det kan lade sig gøre at "behandle" et angreb af skimmel i visse tilfælde.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 24. juli 2003 kl. 9.03

Herlig fortælling om, at en indsats kan nytte, og at man ikke umiddelbart skal give op, når naturens plageånder gør deres visit.

I øvrigt har jeg også denne sommer oplevet, at overskuds-cherrytomatplanter anbragt i potter på terassen har giver masser af velsmagende frugter, selv om planterne har set herrens ud på grund af grul-brune blade.

Sådan er naturen heldigvis så lunefuld.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

Nyt svar til emnet »Hvorfor revner stænglen på min tomatplante?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor revner stænglen på min tomatplante?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider