Forum

Kommentarer til »Skolehaver i København«

På denne side finder du kommentarer til teksten Skolehaver i København. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britt Petersen, 11. august 2008 kl. 10.44

Hvor var det dejligt at læse at der – trods alt – stadig er skolehaver i København. Jeg føler mig som en meeeget gammel dame, når jeg nu fortæller at jeg som barn i Folehavekvarteret i et par sæsoner havde en lille skolehave på et areal klemt inde mellem Kirsebærhavens Skole og (siden nedlagte) Ny Østengårdskole. Jeg var ikke særlig gammel, måske 8–9 år, men husker at stemningen på stedet og glæden ved at slæbe kartofler, løg og morgenfruer fyldt med bladlus med hjem til familen var verdensklasse. Den person der var tilknyttet haven, og som hjalp os med at passe vores lille lod, når vi havde vigtigere ting at tage os til :-), husker jeg som en rar og hyggelig person, som dog forstod at foklare os at de grønne ting, der kom op af jorden, var levende og skulle passes med vand og lugejern.

Jeg kan forstå at tiden er til en lille kamp for at de få skolehaver, der er tilbage, bør bevares og at det måske er tid til at få anlagt nogle flere. Måske på arealerne mellem de nye tomme bygninger, hvor man alligevel ikke kan få udlejet eller solgt lejlighederne?

Med venlig hilsen
Britt Petersen

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Toft, 11. august 2008 kl. 13.09

Jeg blev helt glad ved at se, at der stadig findes skolehaver. Jeg havde selv en skolehave i Odense i starten og midten af 80'erne. Det grundlagde min interesse for at have og passe have – især køkkenhave. Den interesse prøver jeg nu at give videre til mine børn. Desværre findes muligheden for skolehave ikke i nærheden af vores hjem (Holstebroegnen), men heldigvis har vi muligheden hjemme på matriklen.

Nyt svar til emnet »Skolehaver i København«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Skolehaver i København«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider