Forum

Kommentarer til »Findes Dogwood i Danmark?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Findes Dogwood i Danmark? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Waltraud Hæstrup, 20. september 2008 kl. 11.29

Skælskør planteskole har Dogwood træer.

Jeg købte et i foråret med lyserøde blomster (hvide havde de også) og plantede det efter anvisning i surbundsjord. Det er kommet godt igang med nye skud. Jeg glæder mig til foråret med forhåbentligt mange af de skønne blomster.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 20. september 2008 kl. 15.07

Ja og flere forskellige slags...der er bare en cornus og kan købes i alle planteskoler.

hej erik

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 20. september 2008 kl. 19.31

Cornus cousa er en af de mest anbefalelsesværdige småtræer, der burde være i enhver have.

Den blomstrer i slutningen af juni / juli med enten hvide eller lyserøde blomster. Den lyserøde har større blomster og lidt større blade og efter min mening langt den kønneste.

De vokser l a n g s o m t og vil aldrig genere din nabo.

Jeg har begge arter i stiv lerjord. Den hvide er over 20 år gammel og er stadig kun 2.5 m høj, mens den anden blev købt for et par år siden og synes at have lidt mere fart på.

I England hvor jeg har set gamle eksemplarer på nær 100 år er de oppe i 5 m.

Ud over den sene og flotte blomstring har den et ildrødt efterårsløv der lyser voldsomt op.

Kan virkelig anbefales.

Har lagt et par link.

www.sl.kvl.dk/Faciliteter/Arboretet/MaanedensPlante/2003/Juli.aspx

www.kalmiopsis.dk/images/andre_pl_fotos/cornus_kousa_wietings_select.jpg

www.kalmiopsis.dk/images/andre_pl_fotos/cornus_kousa_wietings_select.jpg

Lilium

Nyt svar til emnet »Findes Dogwood i Danmark?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Findes Dogwood i Danmark?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider